beauty sleep, kvaliteta sna, nutricionizam, nutrivat, zdrava prehrana

Beauty sleep

Beauty sleep nije samo mit. Otkrijte koliko zdrava prehrana utječe na kvalitetu sna i koliko je san moćan alat za naš organizam.

San je nešto o čemu ne razmišljamo previše, a utječe na brojne aspekte našeg života. Nedostatak kvalitetnog sna može prouzrokovati gubitak energije zbog čega naše tijelo traži načine da tu energiju brzo vrati. U tom trenutku posežemo za namirnicama koje dugoročno imaju suprotan učinak i ne pružaju nam potrebne nutrijente. Također, poremećaj hormona uslijed nedostatka sna može voditi do emocionalnog nezadovoljstva koje nas ponovno uvodi u taj krug te postoji opasnost da hranu konzumiramo kao utjehu.

Znanost spavanja

San je predmet brojnih medicinskih istraživanja i ta činjenica samo govori o važnosti i utjecaju spavanja na naše dnevno funkcioniranje.

Kvalitetan san je nešto o čemu se jako puno priča i u industriji ljepote i smatra se jednim od eliksira dobrog izgleda.

San kao takav se u prošlosti smatrao pasivnim dijelom našeg dana na koji potrošimo otprilike trećinu života. Brojni radovi sažimaju dokazane činjenice o spavanju. Tako znamo da se san sastoji od nekoliko faza koje se izmjenjuju i kako je za odraslu osobu optimalno spavati 7 do 9 sati dnevno. 

Svi se sjećamo kada smo bili mali i prije spavanja bi nam bake pripremale toplo mlijeko. Tada nam je to bilo smiješno. Danas znamo da su kvaliteta i duljina sna, kao i regenerativni učinak sna, višestruko povezani s hranom koju konzumiramo.

Istraživanja pokazuju kako promjene u prehrani utječu na poboljšanje spavanja.

Zdravo spavanje utječe na naš organizam u cjelini. Jača naš imunološki i endokrini sustav, pomaže oporavku živčanog i metaboličkog sustava i ima neizostavnu ulogu u učenju i pamćenju. Također, dokazano je kako loša kvaliteta sna povećava rizik od upala i oboljenja. U vremenu kada smo okruženi elektroničkim uređajima čije plavo svjetlo također stvara određene poremećaje u našem tijelu, trenutak je da ozbiljno razmislimo što možemo učiniti da pomognemo vlastitom organizmu u regeneraciji. 

Sreća i san

Poremećaji hormona su također jedna od posljedica lošeg sna. Hormoni su pokretači u našem organizmu i utječu na naše emotivno stanje. Uslijed nedostatka sna luče se ”loši” hormoni koji utječu na promjene u našem raspoloženju i javlja se neutaživ osjećaj gladi što dugoročno može izazvati određene poremećaje. Zanimljivo je koliko hrana doprinosi kvaliteti sna.

Sada znamo kako beauty sleep nije mit, već istina!

Upravo promjene u prehrani pokazuju utjecaj na kvalitetu i kvantitetu sna. Visoka zastupljenost melatonina i  triptofana imaju pozitivan učinak na sam san, a time i na cjelokupno stanje našeg organizma. Triptofan se u našem tijelu može metabolizirati u hormon sreće koji opušta tijelo, a namirnice koje sadrže visoke razine triptofana su  sjemenke i orašasti plodovi, sirevi, meso i riba, morski plodovi i mahunarke. Razine melatonina prirodno se povećavaju kako dan odmiče te naše tijelo čine smirenim i spremnim za san. Sjemenke i orašasti plodovi, rajčica, krastavac i brokula samo su neke od namirnica koje mogu povećati naš melatonin. Zbog toga bi sezonska salata od rajčice, krastavaca i mladog sira bila pun pogodak za obrok prije spavanja. Takvi obroci su i lako probavljivi, a konzumacija obilnih obroka neposredno prije spavanja može poremetiti kvalitetu našeg sna.

Svi trebamo kvalitetan san kako bi mogli funkcionirati i uspješno se nositi sa svakodnevnicom. Čak i male promjene u prehrani mogu doprinijeti poboljšanju sna. Pomozite vlastitom tijelu da bolje spava. Zauzvrat ćete dobiti ljepotu, energiju i zdravlje. I ne zaboravite, Nutrivat uvijek posebnu pažnju posvećuje uravnoteženosti.

Zatražite svoj plan prehrane!

Ispunite kratki online upitnik.

Zatražite svoj plan prehrane!

Ispunite kratki online upitnik.
nutrivat, iva tokic, nutricionist
Ova stranica koristi kolačiće, nisu jestivi - ali pomažu u korisničkom iskustvu!