Ljeto nakon korone

Vrijeme čitanja: 3 min
lubenica, ljeto nakon korone, korona, zdrava namirnica, iva tokić, nutrivat, plan prehrane, individualni plan prehrane, nutricionist, program prehrane, plan ishrane, online nutricionist, nutricionizam, nutricionističko savjetovalište, savjetovalište za prehranu, zdrava prehrana, recepti nutricionista, personalizirani planovi prehrane
Pandemija koja je trajala posljednjih nekoliko mjeseci je nešto na što se nitko od nas nije mogao pripremiti. Nakon dugog perioda smanjene fizičke aktivnosti i jedenja nutritivno siromašnih namirnica, važnije je nego ikad prehrani pristupiti s razumijevanjem.

Pandemija koja je trajala posljednjih nekoliko mjeseci je nešto na što se nitko od nas nije mogao pripremiti. Sve i da ste iznimno psihički jaki i odlučni i da ste uporno trenirali i pazili na prehranu za vrijeme korona krize, svi smo zatekli u potpuno novoj životnoj situaciji. 

Naše tijelo ima vlastite mehanizme obrane, ne samo protiv virusa i ostalih fizičkih oboljenja, već i protiv iznimno stresnih situacija kako bi nam osiguralo najbolji mogući ishod. Ipak, sve ovo što smo preživjeli je zasigurno ostavilo posljedice na naš organizam bili mi toga svjesni ili ne. Nepredviđene okolnosti, neizvjesnost i boravak u zatvorenom prostoru nisu samo ostvarili uvjete za stres u psihičkom smislu; i naše stanice su bile itekako pogođene i pod stresom. 

Nakon svega, odjednom smo bombardirani člancima i obećanjima agresivnije no ikad prije. Svi oni govore o nečem što je jako važno, a to je oporavak organizma nakon karantene, korone, COVID-19 pandemije i slično. Također, ono što su prije bile dijete od 30 dana, sada su postale brze dijete od 5 dana koje garantiraju tsunamije energije i nezamislive rezultate. 

Koji je ispravan pristup?

Brze dijete nisu novost, kao ni razlozi zbog kojih one nisu dobre za cjelokupno zdravlje organizama, ali ni efikasne za dugotrajan i zdrav gubitak neželjenih kilograma. Ipak, upravo takvi naslovi nas privlače svaki put obećavajući nam ekspresne rezultate gdje bismo preko noći trebali izgledati onako kako želimo posljednjih nekoliko godina. Zvuči predobro da bi bilo istinito, vjerojatno zato što i jest.

Ovakav pristup može rezultirati nezdravim gubitkom kilograma, koji nas uvodi u začarani krug debljanja i mršavljenja.

U kombinaciji s poremećajem hormona koji reguliraju sitost, postajemo frustrirani i izlazak iz takvog kruga često se čini nedostižnim.

nutrivat, personalizirani plan prehrane, nutricionizam, iva tokić

Nakon dugog perioda smanjene fizičke aktivnosti i jedenja nutritivno siromašnih namirnica, važnije je nego ikad prehrani pristupiti s razumijevanjem. Naše tijelo treba dovoljno energije, vitamina i minerala, pogotovo zbog naglog povratka u brzi ritam života. Plan prehrane je nešto što bi svatko od nas trebao shvatiti kao prvi recept za sve ono što želimo postići, ne samo po pitanju fizičkog izgleda, već i po pitanju uspješnog funkcioniranja u svakodnevnom životu. 

Posljednjih nekoliko tjedana i mjeseci uvidjeli smo koliko nam vrata otvara online poslovanje. Online nutricionizam nije novost, već izvrsna prilika da uz stručno vodstvo nutricionista dobijete prave savjete i individualne planove prehrane, a potrebno je samo nekoliko klikova. Ovakav pristup pruža nam sigurnost u situaciji pandemije, ali i uštedu vremena s obzirom na brz način naših života.

Osobno mi je jako važno da sve što pišem bude znanstveno utemeljeno, ali i povezano sa svakodnevnim životom.

Tako na primjer, u svakom restoranu možete naručiti salatu od sezonskog povrća. To je nešto na što ne obraćamo pažnju, ali upravo ta riječ sezonsko ima svoju vrijednost. Znanstveno je dokazano kako namirnice imaju veću razinu vitamina i minerala upravo onda kada im je sezona dozrijevanja. S obzirom da živimo u mediteranskom podneblju imamo sreću da su nam nutritivno bogate namirnice ”u stražnjem dvorištu”. Svjetski stručnjaci i nutricionisti ističu blagodati mediteranske prehrane, a ona isto tako dokazano smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, pretilosti i nekih autoimunih stanja i bolesti. 

Autohtone namirnice

Konzumacijom autohtonih namirnica također potičemo domaću proizvodnju, a i jeftinije su od uvoznih. Postaje poprilično jasno kako su upravo sezonske, domaće namirnice najbolji odabir i za zdravlje i za kućni budžet, zar ne?

Za kraj, izdvojila bih 2 sezonske namirnice čijom konzumacijom možemo značajno utjecati na smanjenje stresa u organizmu i povećanje hidratiziranosti organizma.

nutrivat, personalizirani plan prehrane, nutricionizam, iva tokić

Trešnje su izvrstan odabir za početak ljetnog dana. Njihovom konzumacijom unosimo vrstu šećera koji brzo podiže energiju. Niskokalorične su i imaju antioksidativni učinak koji štiti naše tijelo od stresa i smanjuje upalne reakcije u organizmu. 

Konačno, svi znamo koliko je potrebna hidratacija organizma. Pozitivno utječe na kožu, moždane funkcije, probavu, ali i količinu energije. Namirnica koja je gotovo u cijelosti sačinjena od vode je, ovih dana, sveprisutna lubenica. Osim toga, lubenica sadrži i aminokiselinu citrulin koja širi krvne žile, smanjuje krvni tlak i poboljšava sportske performanse.

Iskoristite blagodati prirode i podneblja u kojem živimo. Pazeći na ono što unosimo u svoj organizam dajemo sami sebi najbolju šansu za sve što želimo postići.

PODIJELI:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
iva tokic, nutrivat

m.sc. Iva Tokić

Nutricionizam je spoj svih mojih interesa, a Nutrivat je rezultat svega onoga u što vjerujem i omogućava mi da znanost koristim kako bi osvjestila i educirala o važnosti uravnotežene prehrane. Za vrijeme studiranja na PMF-u i Oxfordu sudjelovala sam na brojnim projektima, edukacijama i radionicama. Istraživanja koja sam provodila i stručnjaci s kojima sam surađivala oblikovali su moj pristup radu.

Moglo bi te zanimati i...

Novosti i savjeti

Ostavi nam svoju e-mail adresu, a mi ćemo ti slati novosti i savjete iz svijeta nutricionizma i uravnotežene prehrane.

nutrivat, iva tokic, nutricionist
Ova stranica koristi kolačiće, nisu jestivi - ali pomažu u korisničkom iskustvu!