voda, nutrivat

Voda – koliko je dnevno trebamo piti?

Voda je sastavni dio našeg organizma. Saznaj koliko je dnveno treba piti i kako utječe važna za naše zdravlje, izgled i svakodnevno funkcioniranje.

Voda je sastavni dio našeg organizma. Sigurno se iz djetinjstva sjećate kako su nas bake i mame uvijek poticale da pijemo više vode i da moramo popiti barem 8 čaša vode svaki dan. Otprilike 60 do 70% našeg tijela čini voda. Preporučena količina vode koju bi trebalo dnevno unositi ovisi o nekolicini faktora kao što su: dob, spol, visina, težina, ali i temperatura zraka, razina fizičke aktivnosti te unosu slatke, slane ili začinjene hrane.

Puno ljudi ne unosi dovoljne količine vode. Dok neki nemaju izražen osjećaj žeđi, drugi jednostavno zaborave ili ne pridaju dovoljnu važnost unosu potrebne količine vode. Otprilike, 20% potreba za vodom zadovoljava se unosom hrane, dok se 80% zadovoljava unosom tekućine. Vodu iz organizma izlučujemo putem urina, fecesa, znojenja, ali i disanja. 

Naš organizam može biti dehidriran i kada nismo žedni. Važno je paziti na redovit unos potrebne količine vode. 

Voće i povrće dobar su izbor kada želimo paziti na hidrataciju organizma. Sadrže visok udio vode, pa služe kao pomoć pri sveukupnoj hidrataciji našeg tijela. Sezonsko voće i povrće dobar su odabir i u situaciji pandemije jer pozitivno utječnu na cjelokupno stanje u organizmu. 

Unosimo li dovoljno vode, najlakše je provjeriti praćenjem boje urina. Urin koji je proziran ili blijedožut, ukazuje na dobro hidriran organizam.

ZAŠTO JE VAŽNO PITI VODU?

Voda je važna za normalno funkcioniranje našeg organizma. Sudjeluje u mnoštvu vitalnih funkcija i najčešće je otapalo u našem tijelu. Voda služi za otapanje brojnih nutrijenata poput vitamina i minerala. Omogućava nam prijenos hranjivih tvari do stanica, njihovo iskorištavanje, ali i izlučivanje toksina iz organizma. 

Ljudski mozak jako je osjetljiv na dehidraciju. Nedovoljna količina vode u tijelu može rezultirati promjenama raspoloženja, povećanom razdražljivošću, nedostatkom koncenracije, ali i padom energije tokom dana. Upravo nedostatak energije za obavljanje dnevnih zadataka i obaveza može ukazivati na nedostatak vode u našem tijelu.

Osim toga, voda je poznata i kao ‘’najvažniji nutrijent’’ u sportu. Dehidracija kod sportaša utječe na smanjenje brine, snage i koncentracije, što posljedično, može značajno utjecati na sportsku izvedbu. Sportaši prevelikim gubitkom vode u tijelu mogu prozrokovati poremećaj statusa elektrolita, ali i nemogućnost odlobađanja termičke energije. 

VODA U PROBAVNOM SUSTAVU

Unos potrebne količine vode vrlo je važan za pravilan rad probavnog sustava. Voda je od velike važnosti i za rad probavnog sustava. Naime, ukoliko unosimo dovoljno vlakana, koji su prisutni u cjelovitim žitaricama, voću i povrću, možemo potaknuti peristaltiku crijeva te redovitiju i mekšu stolicu, ali ako uz to ne unosimo dovoljno vode, ovaj efekt može izostati. Problem konstipacije može se olakšati povećanim unosom vode. 

Često čujemo kako povećan unos vode pomaže pri gubitku neželjenih kilograma. Ono što znamo jest kako kilograme gubimo ukoliko smo u kalorijskom deficitu, točnije, negativnom disbalansu energije. Voda ne utječe na povećanje kalorijskog deficita, ali povećanim unosom vode smanjuje se apetit, odnosno, potreba za hranom. Također, ponekad se dogodi da dehidriranost pomiješamo s osjećajem gladi, tada, umjesto za vodom, koja nam je zapravo potrebna, posežemo za hranom. 

Povećan unos vode važan je i za neke zdravstvene tegobe i bolesti. Uzimajući u obzir činjenicu kako povećanim unosom vode iz organizma izlučujemo toksine i ostale štetne tvari (povećano izlučivanje vode iz organizma), možemo pozitivno utjecati na urinarne infekcije, bubrežne kamence, smanjenje krvonog tlaka , ali i prevenciju nekih stanja. Također, poboljšavamo opskrbljivanje organizma hranjivim tvarima te tako maksimiziramo iskorištenost nutrijenata koje unosimo. 

VODA I LJEPOTA

Postoji nekoliko ‘’tajni ljepote’’ za koje smo čuli. Osim kvalitetnog sna, za zdrav i njegovan izgled važna je voda. 

Voda potiče stvaranje kolagena koji našoj koži daje punoću, elastičnost i mladolik izgled, a pomaže i kod bolnih zglobova te poboljšava fleksibilnost. Koža, kosa i nokti nedostatkom vode u organizmu postaju suhi i dehidrirani, što s vremenom narušava njihov izgled, ali i funkcionalnost. 

Voda je izvor života, dio je sastava svega što nas okružuje i najveći dio našeg organizma. Nedovoljan unos vode utječe negativno na sve funckije u našem organizmu i može pogoršati brojna zdravstvena stanja. Unosom vode potičemo sve procese u našem tijelu, pozitivno utječemo na probavu, regeneraciju stanica i izgled. Unosom vode možemo poboljšati san i smanjiti potrebu za prejedanjem.  Dovoljan unos vode važan je sportašima i djeci, a pomaže nam održati dnvenu razinu energije, pozitivno utječe i na koncentraciju te na moždane funckije i raspoloženje. 

Zatražite svoj plan prehrane!

Ispunite kratki online upitnik.

Zatražite svoj plan prehrane!

Ispunite kratki online upitnik.
nutrivat, iva tokic, nutricionist
Ova stranica koristi kolačiće, nisu jestivi - ali pomažu u korisničkom iskustvu!